Belfast Telegraph

Sky News announces free Middle East channel

Sky News has announced plans for its first foreign language service in a move that will see it broadcast in Arabic across the Middle East and north Africa.

The free-to-watch channel will be run as a joint-venture between satellite broadcaster BSkyB and Abu Dhabi Media Investment Corp, owned by Sheikh Mansour Bin Zayed Al Nahyan, owner of Manchester City football club.

Sky News' Arabic service will start broadcasting from 2012 and will employ 180 journalists.

Popular

From Belfast Telegraph