Belfast Telegraph

Saturday 1 August 2015

Phone tapping claims dismissed

Published 09/11/2009 | 01:47

Allegations of phone tapping at Britain's best-selling Sunday newspaper were dismissed today by the industry's watchdog.

The Guardian sparked a political storm after claiming News Group Newspapers, which publishes the News of the World, paid out more than £1m to settle cases threatening to reveal evidence of telephone hacking.

But, after reviewing evidence, the Press Complaints Commission said there were no signs of tapping by journalists at the Sunday paper.

Your Comments

COMMENT RULES: Comments that are judged to be defamatory, abusive or in bad taste are not acceptable and contributors who consistently fall below certain criteria will be permanently blacklisted. The moderator will not enter into debate with individual contributors and the moderator’s decision is final. It is Belfast Telegraph policy to close comments on court cases, tribunals and active legal investigations. We may also close comments on articles which are being targeted for abuse. Problems with commenting? customercare@belfasttelegraph.co.uk

Read More

From Belfast Telegraph