Belfast Telegraph

UK Website Of The Year

Liverpool FC bans The Sun reporters from Anfield and Melwood training ground over Hillsborough coverage

Premier League club will reject any press accreditations for matches from reporters working for The Sun newspaper

Liverpool football club has banned reporters from The Sun newspaper from attending games at Anfield and covering press conferences at the club’s Melwood training ground due to its coverage of the Hillsbrough disaster.

It is understood that press accreditations from reporters covering matches from tabloid will not be approved, meaning that journalists will be denied entry to Anfield for matches across all competitions.

The move will be welcomed by the club’s supporters, who have refused to buy the tabloid after their inflammatory coverage of the 1989 Hillsborough disaster, which cost 96 Liverpool fans their lives.

The Sun ran a story on the Hillsborough Disaster on 19 April 1989, four days after 96 people were killed during a fan crush at Sheffield Wednesday’s Hillsborough Stadium ahead of an FA Cup semi-final against Nottingham Forest, with the headline ‘The Truth’, in which it carried accusations from an anonymous South Yorkshire policeman that Liverpool supporters had "picked pockets of victims", "urinated on cops" and that some beat up a policeman giving the "kiss of life".

The accusations were proven false, while a jury found in April last year that the 96 victims were unlawfully killed following a 27-year legal battle for justice, led by the families of those who died.

Read more

Reds supporters refer to the paper as The S*n, with former and current players and manager refusing to offer up any interviews to the publication since the fateful events of April 15th 1989.

Now Liverpool have taken the extraordinary step of banning the newspaper.

The tabloid paper is yet to respond to the news that their media access has been revoked.

The Sun and London Times newspapers faced a barrage of criticism for not including the Hillsborough inquests verdicts on their front pages last year.

The ruling brought to the end one the longest running jury cases in British legal history and was celebrated by those families who had campaigned for justice for almost 30 years.

The then Prime Minster David Cameron hailed the verdicts as "long overdue Justice" and paid tribute to the "extraordinary courage" of the campaigners throughout their 27-year wait.

Almost every national daily newspaper recognised the verdicts on their coverage the following day.

The lies: The Sun's Hillsborough front page from 19 April 1989
The lies: The Sun's Hillsborough front page from 19 April 1989

However, both The Sun and the Times omitted the historic case on their front pages. In a later edition of its front page, the Times acknowledged the case with a picture of the celebrating families.

The Times later said it made a mistake in omitting the story on its print edition.

— The Times of London (@thetimes) April 27, 2016


— Gary Lineker (@GaryLineker) April 26, 2016


— Krishnan Guru-Murthy (@krishgm) April 26, 2016


— Dan Sabbagh (@dansabbagh) April 26, 2016  

The truth: Graphic shows the key findings of the jury over the Hillsborough football disaster
The truth: Graphic shows the key findings of the jury over the Hillsborough football disaster

Popular

From Belfast Telegraph