Belfast Telegraph

Home News UK

Prince Philip dead: The Sun mistakenly reports Queen's husband has passed away

Murdoch-owned publication publishes story with headline: 'How did the Duke of Edinburgh die, etc etc'

The Sun tabloid has mistakenly published a story saying Prince Philip is dead.

The Rupert Murdoch-owned title published the story with the headline 'Prince Philip dead at 95, how did the Duke of Edinburgh die, etc, etc,' ahead of an emergency meeting called by Buckingham Palace.

The story read: "He was the oldest-ever male member of the British royal family, a constant companion to the Queen. But who was Prince Philip and when did he die?

"Prince Philip, otherwise known as the Duke of Edinburgh, was the husband of Queen Elizabeth II.

"The pair had four children together – Prince Charles, Princess Anne, Prince Andrew and Prince Edward."

Realising the mistake the article was then given a new headline reading "Queen’s companion: Who is Prince Philip, what was the Duke of Edinburgh’s military rank and when did he marry Queen Elizabeth?" but by that stage social media users had already posted screenshots of the gaff and it was still showing in Google search.

It is understood that a Sun employee was updating an obituary on Philip and hit publish by mistake.

Read more

French media outlets also published stories suggesting the Duke of Edinburgh had died.

The Queen had called an emergency meeting to announce Philip is stepping down from royal duties.

A statement released on Thursday read: "Prince Philip will attend previously scheduled engagements between now and August, both individually and accompanying The Queen.

"Thereafter, The Duke will not be accepting new invitations for visits and engagements, although he may still choose to attend certain public events from time to time."

Belfast Telegraph Digital

Daily News Headlines Newsletter

Today's news headlines, directly to your inbox.


From Belfast Telegraph