Belfast Telegraph

Home News UK

Sun boss wants Guardian corrections

A senior News International executive has asked the Guardian to correct 26 articles alleging that the News of the World gave Milly Dowler's parents false hope by deleting her voicemails.

A lawyer for Scotland Yard told the Leveson Inquiry last week it was "unlikely" News International journalists erased messages from the schoolgirl's phone three days after she went missing in 2002.

The Guardian published a correction to its original story from July 5 which first made the allegation. This has also been added to the bottom of the online versions of about 20 later articles which repeated the claim.

Richard Caseby, managing editor of The Sun, wrote to the Guardian's editor, Alan Rusbridger, and its readers' editor, Chris Elliott, on Friday asking for corrections in print and on the paper's website of 26 articles published since the first story.

Mr Caseby said: "Alan Rusbridger has corrected the gross inaccuracy of his original statement of fact that the News of the World deleted the voicemail of Milly Dowler and gave her parents false hope she was alive.

"However, that statement of fact was repeated in 26 subsequent Guardian articles and the record now needs to be corrected with respect to those, both in print and online.

"Alan Rusbridger has a destructive agenda against the entire popular press, as evidenced by the regularity by which he publishes false stories about the News of the World and The Sun.

"Since July I have demanded and received three apologies and corrections for extremely damaging false statements of fact about The Sun.

"Alan Rusbridger likes to think of himself as stepping down from Mount Olympus to lecture the rest of the newspaper industry on journalistic ethics. But he could make a start by cleaning up his own stable."

A Guardian spokeswoman said: "Mr Caseby is currently dealing with the Guardian's independent readers' editor over matters which he raised only on Friday."


From Belfast Telegraph